宮城

2022.04.06(wed)

I was born and raised in Miyagi prefecture.
Miyagi is a cold place in the east of Japan.
Specialty products there are shark fins and beef tongue.
The Great East Japan Earthquake occurred there too.
I’ve lost my friends.
We’ve lost everything but they are finally starting to recover now.

 

私は日本の宮城県で生まれ育ちました。
宮城は寒くて、日本の東にあります。
名産品はフカヒレや牛タンです。
2011年に大震災がありました。
私も友人を亡くしました。
私達は何もかもをなくしましたが、今はやっと復興してきています。

 

===============

 

■occur

発生する