大規模なデジタル化についてどう思うか?

2022.05.04(wed)

I’m optimistic about this problem because it’s not all bad to further digitization.
It’s important to protect myself and make my own choices.
I met my husband on a matching app.
I feel that being able to choose a man by only swiping is efficient.(動名詞が主語)
No matter how we met, my husband is very kind, and he can do housework and childcare.
Even if digitization has been advanced, the problem is with self.

 

デジタル化が進むことは悪いことばかりではないと思うので、私はこの件については楽観的に考えています。
大事なのは自分で自分を守り、選択することです。
私は夫とマッチングアプリで出会いました。
スワイプで男性を選べるのは、効率がいいと感じました。
出会い方はどうあれ、私の夫はとても優しく、家事も育児もしてくれます。
デジタル化が進んだとしても、問題が自分自身にあることには変わりありません。

===============

 

■optimistic

楽天

■further

促進する(動詞)、さらに(副詞)

■make one's own choices

自分で決める
on one's own:自力で

■No matter how we met

どのように出会ったとしても

■even if

たとえ〜でも